Vincent Curcio - Henry Ford. Žmogus, pakeitęs pasaulį
Pasinaudojau savo tarnybine padėtimi iš Vincent Curcio knygą „Henry Ford. Žmogus, pakeitęs pasaulį“ baigiau skaityti likus vienai dienai iki jos išvažiavimo iš spaustuvės.
Žmogus, kurio pavardę žino visi ir beveik niekas nežino kas jis, kaip jis, kodėl jis... Net atmetus jo gamintus automobilius, vis tiek jis būtų vienas žinomiausių. Žinote kas taip išpopuliarino soją?
Trumpai tariant - tai viena įdomiausių knygų, kurioje ne tik panegirikos, bet ir kritika. Knyga, kurioje jis toks, koks buvo. Autorius tikrai labai daug jėgų įdėjo į šią knygą.
Štai dar vienas faktas. Henris Fordas norėjo perdirbti viską, kad atliekų neliktų:
„Iš viso, norėdamas panaudoti ar transformuoti kiekvieną jo gamyklose gaminamą ar rastą dalyką, per davo gyvenimą jis sukūrė 53 skirtingas pramonės šakas.“
Na o dabar kas perskaitė iki galo gali laimėti tokią knygą. Padovanosiu knygą vienam jūsų, kas komentaruose parašys įdomų faktą apie Henrį Fordą.
Vidmantas Nuolaida
random.org man pasakė, kad pasisekė NePo. Tu man dar mailu atsiųsk info, kur pristatyti knygą. O gal Knygų mugėje būsi?
Vidmantas Nuolaida
Aleksėjau: jis turi daug juodų dėmių. Jis buvo labai nusiteikęs prieš žydus - tas tiesa, tačiau niekur nėra jokių faktų ar tekstų, kur būtų skatinamas smurtas prieš juos.
Dėl valymų tai tu ne visai teisus. Buvo finansavimas ir skyrius, kurie smurtavo, bet ne prieš kažkokios rasės ar tautybės žmones, o prieš tuos, kurie norėjo jungtis į profsąjungas.
Aleksejus
Vidmantai, jo autobiografijoje yra faktai, kad jis skyrė finansavimą "valymams". Dėl žydų užtenka prisiminti apie ką rašė jo laikraštis ir ką jis pats jame rašė. Vėliau jis netgi viešai atsiprašė. Dėl II pasaulio suklydau, kalba eina apie I, tu teisus :)
Nepaisant to, kad išsakiau vien neigiamus dalykus, tai buvo žmogus, kuris daug ką pasiekė ir savo pavyzdžių įkvėpė daug žmonių :)
Man ypatingai patinka ši jo frazė: vienas žmogus sako - aš galiu. Kitas žmogus sako - aš negaliu. Ir vienas ir kitas yra teisus :)
Dobilas
Konvejerio jis nesukūrė, bet nusižiūrėjo nuo mėsininkų, pas kuriuos skerdiena buvo kabinama ant tokių kablių, kurie judėjo ant viršuje pakabinto bėgio, ir mėsininkai skerdienai judant tuo bėgiu vis nupjaudavo po gabalą. Fordas principą apvertė aukštyn kojom.
Dobilas
Šitai greičiausiai mitas, bet well...
Kai T modelio paklausa pasirodė esanti neįtikėtinai didelė, (kaip Vidmantas ir minėjo - pagrinde dėl žiauriai mažos kainos), ir pelnas buvo itin didelis, Henris išsiuntinėjo klientams čekius, gražindamas klientams jo nuomone "permokėtus" pinigus. Dideliam akcininkų siaubui ;) Ir šiaip, su akcininkais jis ten labai dažnai pykosi. Kažkuriuo momentu slapčiom supirko savo firmos akcijas. Pats su chronometru lakstydavo gamyboje, tobulindamas konvejerius. Vienas pirmųjų ėmė rūpintis savo darbuotojų sveikata, steigė darželius ir kitaip rūpinosi savo darbuotojais. Tiesa, ne tiek vedinas altruistinių paskatų, kiek stengdamasis sumažinti kadrų kaitą, kuri buvo dėl monotoniško darbo.
Darius
O šeip jei nori tiklingiau pareklamuot šią knygą, gali įsteigti prizą čia: https://www.facebook.com/pages/Prot%C5%B...
Šarūnas V.
Jis negalėjo pakęsti automobilių lenktynių.Jo nuomone jos buvo reikalingos tik tam, kad skatintų automobilių populiarinimą.
Šarūnas V.
Fordas kurį laiką gamino lėktuvus.
Parašė knygą rūkaliams.
Ir jis niekada oficeliai nedirbo vadovu...
Darius
H. Fordas neturėjo aukštojo išsilavinimo, o buvo baigęs tik nedidelę provincijos mokyklą ir iki gyvenimo pabaigos taip ir neišmoko taisyklingai rašyti.
Jo verslą paveldėjo anūkas, nes sūnus mirė anksčiau už patį Henrį.
H. Fordui buvo visiškai nesvarbi jo darbuotojų praeitis, svarbiausia, kad jiems netrūktų noro dirbti.
Benas
Viena pirmųjų jo pagamintų mašinų buvo taip vadinamas "quodricycle" . Tai buvo du sujungti dviračiai varomi benzininio variklio.
Pirmą kartą judančią transporto priemonę Henry Fordas pamatė būdamas 12 metų tiesiai po savo motinos mirties. Psichologai spėlioja, kad tai galėjo būti pradžia viso to, ką jis sukūrė.
Gal ir nėra labai konkretūs faktai, bet idomios ištraukos iš jo dokumentinio filmo ;)
d-s
jaunysteje Fordas remontavo laikrodzius su savo pagamintais irankiais
Donatas
Pora mano nuomone įdomių faktų:
1. A.Hitleris apdovanojo H.Fordą Nacių Vokietijos aukštu ordinu.
2. Į paskutinę kelionę H.Fordą vežė ne "Ford" markės katafalkas.
RascalLT
NePo - ot ir mitas apie juoda spalva. T Fordai is pradziu isvis nebuvo juodi gaminami, labiau zali, pilki, melyni ir raudoni - bet mes iprate prie juodai baltu nuotrauku, tai nesunku apsirikti.
Vidmantas Nuolaida
Aleksėjau: čia daug melo paskleidei. Tik apie laikraštį tiesa. Jis nekentė žydų, bet niekada niekur neskatino smurto prieš juos ir juo labiau nerėmė. Prieš juodaodžius jis apskritai nekovojo ir buvo pirmasis juos drąsiai darbinęs. Ir ne tik žemiausiose pareigose. Ir dėl laivo. Taip jsi plaukė, bet ne prisidėti prie karo, nes visada buvo prieš karą. Plaukė nutraukti karą su taikia misija, bet dėl I pasaulinio
Aleksejus
Henris Fordas buvu subūręs grupę žmonių ir skyręs finansavimą šaudyti žydus :) JAV žydai jam atsiuntė nuotraukų katalogą, kuriame buvo Ford automobilių avarijų nuotraukos. Tada jis nukreipė visą "aparatą" kovoti su juodaodžiais. Dar turėjo savo įgulą, su kuria plaukė į Europą, kad prisidėti prie II pasaulinio karo :) Turėjo nusipirkęs laikraštį, kurio pagalba skleidė savo pažiūras ir buvo nelabai tolerantiškas žmogus :)
Čia juodoji H. Fordo pusė :)
Šarūnas V,
ech, man burtuose nesiseka, sveikinam Ramintą!!
Vidmantas Nuolaida
Dar toks su šypsena: jam Boni ir Klaidas (tiksliau tik jis) atsiuntė padėkos laišką už automobilį, kuriuo be problemų pabėgdavo.
Vidmantas Nuolaida
Aš dabar atrodysiu žiauriai pasikėlęs jei papildysiu ar pataisysiu komentuojančius žmones? :) Iš tiesų tik tam, kad žinotumėt.
Šarūnai: burtai lems :)
Raminta: taip, jis pirmas 5 dienų darbo savaitę padarė, bet... ne visai ar ne tik todėl.
reboot: taip ir joje visos paslaugos buvo mokamos (su nedidelėmis išimtimis)
Mindaugai: teisybė, kad dirbo. Jie ir po to visą laiką bendravo.
Mindaugas
Pries pradedamas kurti automobilius, 6 metus dirbo Edisonui Detroito elektrineje.
reboot
1915 metais atidaryta Henry Ford ligoninė, gimusi iš Fordo idėjos, kad pasaulinio lygio sveikatos apsauga būtų prieinama kiekvienam vyrui, moteriai ir vaikui.
Raminta
Tas "Anonimas" - tai aš :)
Anonimas
Be jokių google žinau, kad jis rūpinosi savo darbininkais.. ir jų našumu.
Nusprendė, kad jeigu žmonės turės išeiginę ir.. turės laiko leisti pinigus ir pirkti tą pačią produkciją, tai visi nuo to išloš..
Taip atsirado išeiginės (kurių Nuolaida nebūtinai visada mėgsta) :)
Šarūnas V,
Taip, ir jis vienas pirmųjų pristatė dienos atlygį, 5 doleriai į dieną, tai 2011m prilygtų 110 dolerių...
Ši knyga ankščiau ar vėliau vistiek mane pasieks, bet ją gaučiau su leidėjo palinkėjimu, būtų kažkas tokio...
Vidmantas Nuolaida
Šarūnai, taip nutiko daugiausia dėl kainos
Šarūnas V,
Būsiu banalus, bet jis pristatė automobilius,paprastus vairuoti ir pigius remontuoti, pusė Amerikos automobilių 1918 metais buvo Modelis T\'s
Vidmantas Nuolaida
Oki tinka ir citatos įdomios.
Matas
nėra tai konkretus faktas, bet visgi bene dažniausiai mano vartojama citata priklauso H. Fordui: \'If I had asked people what they wanted, they would have said ‘faster horses.’ Tai buvo žmogus, kurio novatoriškos vizijos bei ateities žmonijos poreikių numatymas, galima drąsiai teigti, pakeitė pasaulį. O pakeitė būtent skiepijimu žmonėms idėjas, apie kurias niekas kitas iki tol nė negalėjo pagalvoti.
NePo
Jeigu knyga apie Henrį Fordą, tai faktą apie jį parašys tas, kuris skaitė knygą :)
Ar nebūtų geriau kas nors nesusijęs su Fordu?
PS. Henris Fordas pasakė, jog Ford-T gali būti bet kokios spalvos, jeigu jis tik bus juodas.