Reklama internete
Paskaičiau apie Alio ir one.lt kovą. Tiesa sakant, seniai įtariau, kad taip gali būti daroma. Ypač kai visi gyrė kiek daug apsilankymų gaunama užsisakius reklamą one.lt. alfa.lt irgi labai tuo džiaugdavosi.
Sakiau iki šiol ir dabar taip manau - reklama internete turi būti parduodama ploto nuomos principu. T.y. norite reklamos - pirkite plotą ir ten darykite ką norite (proto ribose).
Mokėjimas už paspaudimus verčia puslapio savininkus spaudinėti, arba susiprogramuoti kad tai darytų už juos. Tiesa, pasakau iškart, kad nė viename puslapyje, su kuriuo turiu ryšių, tokių dalykų nėra. Todėl ten parduodama reklama ploto nuomos principu.
Pamenu kaip Teo reklamavo internetą per Tradedoubler, kurie moka už paspaudimus. Pilnas internetas tokių pat bannerių, kuriuose nieko, kas skatintų ant jo paspausti. Praktiškai tik logotipai ir šūkis. Jie gudriai išnaudojo mokėjimų už paspaudimus situaciją.
Žinoma, kad geriausia kai reklamos yra retai naudojamų formų, bet jos kainuoja žiauriai didelius pinigus.
Daugelis iki šiol vis dar vertina reklamą pagal tai, kiek paspaudimų ant jų bannerių buvo. T.y. kiek sulaukė papildomų lankytojų. Vertinkite reklamą pagal tai - kiek ji jums sugeneravo pardavimų. Suprantu, kad vien tuo vadovautis negalima, nes dalis apsilankiusiųjų grįš kažkada ateity, bet kas gali pasakyti kiek ir ar tikrai grįš?
milda
normali "mokesčio už paspaudimą" (PPC) sistema turėtų numatyti piktybiškus ir automatiškai generuojamus spaudinėjimus ir juos filtruoti. būtent taip daroma google adwords. čia net matosi, koks procentas kiekvieno raktinio žodžio paspaudimų buvo netikras. savaime suprantama, už tokius paspaudimus užsakovui mokėti netenka. Aišku, net ir tokiu atveju surinkti paspaudimai nereiškia, kad reklama atsiperka, tačiau PPC yra daug lengviau suprantama ir apibrėžiama negu reklaminio ploto pirkimas. į daugelį klausimų apie reklamos atsipirkimą galima atsakyti pasiknaisiojus analitikos sistemoj :)
Giedrius
Vidmantai, visos reklamos formos turi prasmę. Negalima sakyti, kad CPM yra geriau už CPC. Priklauso, kokie tikslai yra keliami. PVZ aš reklamuočiausi CPM tik tada, kai galėčiau tai gauti labai pigiai tinkamuose puslapiuose arba reikėtų brandingui. CPC yra truputi lengviau susieti.
Kai kalba eina apie brandingą, nei peržiūrų nei paspaudimų kiekis neatrodo nesvarbus. Kai kalba apie tiesioginį pelną, skaičiuojami kiti kriterijai, t.y. reklamos kaštų graža. Ir tada nėra jokių "Kaštuoja žiauriai didelius pinigus". Tiesiog - graža, ir pardavimo savikaina.