Cookie Consent by TermsFeed

Norvegija: automobiliai

Tęsiu apie Norvegiją. Automobilį užsisakę buvome iš Lietuvos. Turėjo būti Ford Focus. Ne tas mažiukas, bet didesnis. Atvykus tokio nebeturėjo todėl pakeitė į kitą. Negali pykti nes tai buvo Volvo s40 + dyzelis. Labai puiki mašinytė.

 


 

Pagrindiniai keliai labai puikiai sutvarkyti ir suženklinti. Išsukus į mažesnius - danga puiki praktiškai visur, bet kelio plotis... Vietomis jame gali prasilenkti su autobusu, o vietomis net du lengvieji neprasilenktų. Kas 100 m daromi nedideli praplatėjimai tam reikalui. Dažniausiai siauri keliai eina serpantinais į kalnus. Jei kelyje važiuoja kemperi, dažniausiai už jo susidaro eilutė 2-3 automobilių. Kartais pakanka ir vieno. Nė visnas vairuotojas nepypsina, nespigina faromis, nebando lenkti. Visi ramiai važiuoja iš galo. Kai kemperis privažiuoja platesnę vietą, jis pasitraukia ir sustoja. Praleidžia kitas mašinas ir važiuoja toliau. Vairavimo kultūra pavydėtina. Jei nutinka taip, kad į vieną pusę veda dvi juostos, tai antra būna visada tuščia: jei kažkas aplenkia kitą automobilį, prieš jį persirikiuoja vėl į pirmą juostą.

Visi keliai labai aiškiai sužymėti kelio ženklais. Visur yra nuorodos į miestelius, vietoves. Visi įspėjamieji ženklai pasikartoja. Svarbiausi ženklai yra didesni.

Labai daug tunelių. Per 2 valandas gali pravažiuoti 10 tunelių. Pinigų jiems, aišku, atsirado tik todėl, kad jie turi naftos. Jie to ir neslepia. Matėme net žiedą tunelyje.

Kai kurie keliai ar tuneliai yra mokami. Kurie ir kodėl - sunku nuspėti. Tiesiog privažiuoji kioskelį ir susimoki kiek prašo. Kaina svyruoja nuo 20 iki 160 NOK. Kažkaip dažniau 160 :)

Norvegijoje yra labai daug keltų. Yra vietų, kur be kelto nenusigausi, o yra kur be kelto važiuosi dieną ar dvi. Keltų kainos nuo 118 iki 200 NOK. Jie ima už automobilį ir už žmones. Vairuotojo neskaičiuoja. Pagal ką skaičiuoja kainą - sunku atspėti. Visuose keltuose yra labai tvarkingi tualetai. Mes kėlėmes kokiais 6-iais keltais. Vienur susimoki prieš įvažiavimą į teritoriją, kitur prieš įvažiuojant į keltą, trečioj vietoje - kelte. Viena kartą iš mūsų pinigų nepaprašė :) Neklausėme kodėl :)

Serpantinai būna laabai ilgi, būna laabai statūs. Bet nebūtinai :) Stačiausias kalnas buvo ko gero 18 laipsnių. Kai į jį važiuoji, atrodo, kad 40. Kur nėra tunelių - esi priverstas ilti aukštyn ir po to leistis. Kaip taisyklė - keliai labai siauri.

 


 

Kai mūsų automobilyje perdegė lemputė - šypsenos iš veidų išgaravo. Išėmus pamatėme, kad ji ne xeoninė. Uch... Naujak ainavo „tik“ 138 NOK.

Dar keliuose pilna avių. Kartais - karvių. Jų niekas neriša ir jos vaikšto kur tik nori. Na ne visai kur nori, nes per labai stačius kalnus neužlipa, o kitur mažos tvorelės yra. Bet jų vaikščiojimo retirotija milžiniška. Kadangi tvorelės ant kelio neužtversi, tai keliuose įmontuoti metaliniai kilimėliai. t.y. metalinės plokštelės su dideliais tarpais. Automobilis laisvai pravažiuoja, o avims kojos pralenta, tei negali pereiti.

 


 

Važiuojant keliu, temparatūra keičiasi nuo +3 iki +20. Aukštai dažniausiai būna 6-8 laipsniai, o apačioje 14-16. Foto matosi kokią temperatūrą rodo automobilis.

 


 

Grįždami į aerouostą pakeliui papuolėme į kamštį. Iš galo važiavo gaisrinė ir kas buvo keista - tik su įjungtom lemputįs, be jokių sirenų. Visi automobiliai tvarkingai eglute pasiko į šonus ir gaisrinei neprireikė sustoti. Ji nepypsino ir neskeidė jokių garsų. Jei kažkas nepastebi, tai patys vairuotojai papypsina jiems. Visa tai vyko labai greitai ir be jokių nesąmonių. Pasirodo užsidegė automobilis, vežęs drabužius.

* 2,28 NOK = 1 LTL, paprasčiausia skaičiuoti apvalinant, todėl tiesiog dalinkite iš dviejų.

Norvegija: Oro uostas 

Palikite komentarą