Apie šviesoforus ir juos stačiusių logiką
Nuotr.: Irmanto Gelūno/15min.lt
Vilnius kažkada užsikrėtė liga, kuri vadinama — šviesoforai. Dar aną Zuoko kadenciją susirgę, jie plito po kiekvieną sankryžą. Kai sankryžos baigėsi, šviesoforų dar buvo likę. Tada sugalvojo prikišti jų pilną Olandų žiedą. To dar niekas nebuvo matę. Olandų žiedas sumirgėjo gražiau nei bet kada Rotušės ar Katedros aikštėje stovėjusi eglutė. Ta eglutė taip patiko Vilniaus merui, kad net Katedros aikštėje iš medinių jos virto metalinėmis. O kai šviesoforai pradėjo degti nebe tik geltonai, o ir žaliai bei raudonai, leidžiantis nuo Olandų kalno buvo nuostabu. Tikrai, vaizdas buvo toks, kurio niekada nebepamatysite. Nepamatysite, nes šviesoforų ten nebėra.
Dar buvo smagu kai Rygos-Taikos gatvių sankryžoje (prie pat laisvės pr.) pastatė šviesoforą. Ten gyvenau kelis metus ir niekada nekilo mintis apie jį. Ir vieną dieną jis ten atsirado. Atsirado ir stovinčių, bei laukiančių mašinų, kurių iki tol nebūdavo nei ryte, nei vakare. O po to man papasakojo įdomią istoriją, kuri paaiškino šį nuostabų sprendimą. Pasirodo, kad Vilniuje Taikos gatvė su Rygos gatve kertasi du kartus. Suprantate? Soriukas, sumaišėme sankryžas. Bet ta teisinga sankryža neliko nuskriausta, nes po kiek laiko ir ten pastatė.
Pavyzdžiui Savanorių-Vilkpėdės g. sankryžoje šviesoforas atsirado su rodykle į kairę pusę (važiuojant nuo Gerosios vilties žiedo). Po to pagalvojo, kad gal geresnis pralaidumas bus, jei neleisime ten sukti. Užklijavo baltą blyną ant kairės rodyklės. Ir autobusų juosta leido važiuoti automobiliams. Tai įvyko dar net neįjungus šviesoforo. Stebėjausi, kad kažkas mąsto ir padaro teisingus sprendimus. Nesupratau tik kam tada reikėjo tą sekciją daryti? Po mėnesio ar kelių paaiškėjo. Taigi, posūkis į kairę buvo atklijuotas ir pirma juosta palikta tik visuomeniniam transportui. Praėjus dar kiek laiko pasirodė, kad dirbti reikia. Vėl baltas blynas ir atvira juosta. Na gal paeksperimentavo ir suprato kad negerai padarė? Kur gi ne, ne taip jau seniai vėl blyną nuklijavo. Kol kas bent jau pirma juosta atvira. Jei dar panaikintų nesąmonę ir po to einančioje sankryžoje tiesiai leistų važiuoti iš pirmos juostos - būtų labai labai gerai. Ten ir dabar važiuoja daug kas, nes kelio ženklų nemato. O taip jau yra, kad kelio ženklai, prieštaraujantis logikai tampa gerokai prasčiau matomi.
Vilnius turi krūvą mažų sankryžų su šviesoforais, kurie turi papildomas sekcijas su posūkiais į kairę. Nežinau kam jos ten, bet taip jau yra. Tebūnie. Man kur kas įdomiau kodėl Žirmūnų-Kareivių sankryžoje leidžiama sukti į kairę ir ten nėra papildomų šviesoforų sekcijų? Toje sankryžoje begalė avarijų, sukant į kairę nieko nesimato. Labai panašiai yra ir Kalvarijų-Konstitucijos-Šeimyniškių sankryžoje. Kaskart sukant į kairę keikiesi, nes matomumas beveik nulinis. Kodėl ten kur nereikia yra, o kur reikia — ne?
Arunas
Aš galvojau man vienam čia tik tie sprendimai tokie apgailėtinai kvaili atrodo dėl tų papildomų rodyklių, kur jų nereikia, ir jų nebuvimo ten, kur reikia:)
Auris
Vilkpedės - savanorių sankryža, tai reguliuoja pralaidumą žiemą-vasarą (toks įspūdis). Tik, deja, kiek žioplių atsiranda pirmom savaitėm po pakeitimo (arba suka, kai nebegalima ir mentai baudžia, arba važiuoja tiesiai, kai iš tiesų nebegalima).
Pro P.Lukšio ir Kubiliaus kiekvieną dieną važinėdavau. Žiauru. Ženklų nebūdavo, linijos nusitrynė. Pasidarė pačiam baisu, kaip būtų įrodyti teisumą, jei avarija (esmė kad niekas nepastebėdavo, kad pagrindinio kelio linijos vingiuoja). Parašiau per e-savivaldybės portalą. Įpareigojo prižiūrinčia kompaniją pastatyti ženklą. Ir pastatė, deja, iš vienos pusės. Parašiau antrą kartą - pasatė iš itos bei greitai linijas nubraižė :)
Vidmantas Nuolaida
O dėl to, kuo tikras 100% - tai čia apie sumaišytas sankryžas
Vidmantas Nuolaida
Jei važiuojant "žaliuoju koridoriumi" ne kartą sustoji prie raudono šviesoforo signalo, ar reikia samdyti kažkokius specialistus, kurie nustatytų veikia ar ne? Jei važiuojant man reikiama kryptimi iš 10 šviesoforų, prie 7-8 sustoju ar reikia matavimų? Jei važiuojant vidurnaktį visada tenka sustoti sankryžoje, kurioje niekada nebūna mašinų jau po 8 vakaro?
Donatas
Vidmantai: savivaldybėje nedirbu. Ir nežinau dėl ko ten tu 100% teisus.
Pastebiu, kad labai mėgsti svaidytis kategoriškais teiginiais, kaip kad "O Eismo valdymo sistema su žaliais koridoriais visiškai neveiksni". Kaip matavai neveiksmumą ? Darei matavimus srauto pralaidumo per sankryžas prieš ir po ?
Daalius
O galit man paaiškinti.
1. Kodėl rodyklė į kairę yra ryški ir aiški, o prie jos pagrindinio šviesoforo žalias signalas užpaišytas vos ižiūrimu markeriu?
2. Kodėl negalima sukti į kairę, jei nedega rodyklė? Juk draudžiamsis signalas (raudonas) taip pat juk nedega ir niekas nedrudžia eismo?
3. Gal galima aplamai atsisakyti raudono ir žalio signalo visuose šviesoforuose ir daryti kaip su ta rodykle į kairę - dega- važiuoji, nedega- stoji. Aišku tai būtų itin kvaila, bet taip iš dalies juk ir yra.
Vidmantas Nuolaida
Dontai: tu dirbi savivaldybėje, spėju, tai ir rašai. Dėl suklydimo esu 100% teisus ir čia gali net nesiginčyti. O Eismo valdymo sistema su žaliais koridoriais visiškai neveiksni
Donatas
Vidmantai,
Savanorių-Vilkpėdės g. šviesaforo situacija su posūkiu į kairę kinta priklausomai nuo Lazdynų ir Gariūnų tiltų remontų. Prireikia daugiau pralaidumo, uždaro posukį į kairę, leidžia važiuoti autobusų juosta.
Olandų žiedas buvo projektuotojų klaida iš idealizmo. Tikejosi, kad lietuviai sugebės susiorientuoti su visais šviesaforais. Nesugebėjo. Ir savaitės nebuvo bandoma tikrai- jungė kelis kartus vakarais po keletą valandų. Nepasiteisino visiškai, susidarydavo kamščiai.
Dėl Rygos-Taikos sankryžos paaiškinimo "Soriukas, sumaišėme sankryžas"- nereikia apie rimtus reikalus šnekėtis su chebra kuri prie krūmų alų geria 9 ryto. Nebus ir tokių legendų tada.
Šviesaforų liga irgi nebuvo liga, o vadinos eismo valdymo sistema. Čia daugiau http://www.sviesoforai.lt/index.php/info...
Vidmantas Nuolaida
Tame žiede jie veikė. Net kokią savaitę!
Viešpats
Turiu giminaičių sostinės savivaldybės administracijoje. Pasakojo, kad jeigu nelogiškoj vietoj stovi ženklas, šviesoforas, gulintis policininkas ir kiti statiniai – vadinasi taip reikėjo kažkokiam netoliese gyvenančiam činui. Dar kita priežastis – ES parama. Savivaldybė kasmet pateikia krūvas paraiškų, o gavusi finansavimą feilina su darbo procesų priežiūra, todėl nuolat vėluoja įsisavinti pinigus ir viską daro paskutinėm savaitėm iki patikrinimo. Klasikinis tokios veiklos pavyzdys – niekada neveikę ir metus prastovėję šviesoforai ant Petro-Povilo žiedo Antakalnyje.
Vidmantas Nuolaida
gintai: ne, vienoje vietoje negalima iš pirmos tiesiai, tik į dešinę. O tai didelė nesąmonė
gintas
bet tai pala - o savanorių pr. dabar nėra taip, kad pirma juosta galima važiuot nuo pat gerosios vilties žiedo iki galo? ten keitaliojo kelio ženklinimą, pačius ženklus, visiška maklioškė.
namukas
Ir dar viena vieta ypąč problematiška, kasdien tenka matyti avarijas P.Lukšio ir Kubiliaus sankryžoje buvusio Šiaurės miestelio teritorijoje, čia tikrai būtinas šviesoforas!!! Kelias ties ta sankryža daro lanką, matomumas nekoks, pėsčiųjų perėjos iš visų 4 pusių, nupaišytos atskiros juostos, susiaurėjančios sukimui į kairę, tas juostas ne visi lekiantys tiesiai vairuotojai ir pastebi, o kurie nori kirsti sankryžą išvažiuoja į vidurį ir laukia momento pasukti, užstodami vaizdą kitiems sukantiems, dar "įsimaišo" pėstieji ir tada bam, avarija...
Manyčiau, kad mieste esančius šviesoforus, kelio ženklus ir eismo juostas "piešia" niekada nesėdėjusieji už automobilio vairo...
w
tau laikas dirbt į valstybinį sektorių.